مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 31 مرداد 1396 ساعت 11:052017-08-22بين الملل

تماشای خورشید گرفتگی از داخل کابین ولوو 60XC


دارندگان خودروی جدید ولوو 60XC ( 2018) در آمریکا دیروز می توانستند از درونِ خودروی خود از طریق سقف پانارومای مونروف، به تماشای خورشید گرفتگی بنشینند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از وبسایت pfsk، شرکت خودروسازی ولوو (Volvo) یک صفحه پانوراما فیلتردار مونروف برای مشاهده این خورشید گرفتگی طراحی و ساخته که به کمک آهنربا و مگنت به روی سقف شیشه ای این خودرو نصب شده و امکان مشاهده و رؤیت پدیده خورشیدگرفتگی را به دارندگان این خودرو می دهد.

دیروز مردم ایالات متحده آمریکا شاهد بزرگترین خورشیدگرفتگی قرن در این کشور بودند.

از هفته های قبل از آن، هیاهوی بسیاری برای مشاهده این رویداد نجومی شگفت انگیز ایجاد شده بود بعنوان مثال مراسم گوگل نیز برای رونمایی جدیدترین نسخه سیستم عامل اندروید 8 ( اوریو) همزمان با پدیده خورشیدگرفتگی برگزار شد و حتی لوگوی اندروید در کلیپی که در این مراسم پخش شد، نیز به این شکل طراحی شده بود.

برای رؤیت پدیده خورشیدگرفتگی و یا کسوف، راه های مختلفی مانند استفاده از عینک مخصوص یا استفاده از یک منعکس کننده تصویر و دیدن آن به صورت غیر مستقیم وجود دارد.

اما شرکت خودروسازی ولوو (Volvo) با در امکان قرار دادن صفحه ای ویژه و ضد UV روی سقف پانورامای خودروی XC60 ، روشی متفاوت برای دیدن این پدیده ارائه کرده است تا بدون آسیب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تماشای خورشید گرفتگی از داخل کابین ولوو 60XC

تماشای خورشید گرفتگی از داخل کابین ولوو 60XC