مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 31 مرداد 1396 ساعت 12:352017-08-22اقتصادي

در حال تجزیه صنعت خودروسازی کشور هستیم


عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه بعد از گذشت 12 سال 40 تا 50درصد از L90 داخلی سازی شده است، گفت: به جای آنکه تقویت خودروسازی در حال تجزیه آن هستیم.

- ولی ملکی در خصوص چشم انداز صنعت خودرو در چهارسال آینده ، اظهار داشت : در روز اخذ رای اعتماد وزیر پیشنهادی وزرات صنعت، معدن و تجارت یکی از مواردی که باعث شد به عنوان مخالف ثبت نام کنم قرارداد رنو فرانسه و ایدرو بود.

نماینده مردم مشکین شهر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه با این قرارداد خودروسازان ما آسیب خواهند دید، گفت: شرکت رنو در سال 83 قراردادی را با مشارکت سایپا و ایران خودرو منعقد کرد و شرکت رنو پارس را با سهم 51 درصدی رنو تشکیل شد، در آن زمان مجلس شورای اسلامی به این قرارداد ورود کرد و قرار شد 20درصد از محصولات تولیدی را صادر کنند.

وی اضافه کرد : اولین خودرویی که رنو متعهد به تولید آن شد L90 بود، این خودرو در آن زمان یک محصول روز دنیا محسوب می ‍شد، در آن قرارداد رنو متعهد شد که محصولات دیگری مانند داستر و سیمبل را نیز در آینده تولید کند که متاسفانه رنو به تعهدات خود عمل نکرد، 20 درصد صادرات محقق نشد و قررا بر این بود هر مقدار قطعه و دانش فنی وارد ایران می کند هزینه آن را از 20درصد صادرات برداشت کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

در حال تجزیه صنعت خودروسازی کشور هستیم

در حال تجزیه صنعت خودروسازی کشور هستیم