مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 4 شهریور 1396 ساعت 11:312017-08-26بين الملل

اهداف سفر وزیر عربستانی به لبنان بالافاصله پس از سفر دیپلمات ایرانی


وزیر مشاور پادشاه عربستان در امور خلیج فارس با اختلافی دو روزه از معاون عربی و آفریقای وزارت امور خارجه کشورمان وارد لبنان شد و برخی تحلیلگران معتقدند از جمله اهداف مهم سفر وی مقابله با نفوذ ایران در لبنان و منطقه است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل "، حسین جابری انصاری معاون عربی و آفریقای وزارت امور خارجه کشورمان هفته گذشته (دوشنبه 30 مرداد) سفری به لبنان داشت و با مقامات مختلف این کشور دیدار کرد؛ به محض اتمام سفر وی، ثامر السبهان وزیر مشاور پادشاه عربستان در امور خلیج فارس (چهارشنبه 1 شهریور) وارد بیروت شد.

وبگاه النشره در گزارشی در این باره نوشت: همزمانی سفر السبهان و هیأت ایرانی به بیروت تصادفی نبود، سفر السبهان که از قبل مشخص شده بود، جدای از سیاست های عربستان در منطقه و مقابله با نفوذ ایران نبود.

محافل دیپلماتیک عربی دلایل سفر السبهان را در موارد زیر خلاصه می کنند: اول: وضعیت نامعلوم سوریه، علامت سوال های بسیاری پیرامون نقش عربستان در همراه شدن با نتایجی که این 6 سال (جنگ علیه سوریه) داشته، ایجاد کرد خصوصا اینکه اطلاعاتی منتشر شد مبنی بر اینکه عربستان با ابقای بشار اسد رییس جمهور سوریه در قدرت موافقت کرده است؛ این وضعیت نامعلوم گویا اشاره و تاکیدی بر آنچه ایران درباره تحقق پیروزی در سوریه می گوید، بود و


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اهداف سفر وزیر عربستانی به لبنان بالافاصله پس از سفر دیپلمات ایرانی

اهداف سفر وزیر عربستانی به لبنان بالافاصله پس از سفر دیپلمات ایرانی