مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 5 شهریور 1396 ساعت 13:352017-08-27اقتصادي

از ظرفیت های گردشگری اکوتوریسم در سمنان بیشترین بهره برداری شود


مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان گفت: از ظرفیت های گردشگری اکوتوریسم استان باید بیشترین بهره برداری شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، حسین خواجه بیدختی در حاشیه افتتاح هتل قصر در شهر تاریخی بسطام اظهار کرد: در دولت یازدهم زمینه ایجاد انگیزه و حمایت از بخش خصوصی فراهم شد و سرمایه گذاران بخش خصوصی برای سرمایه گذاری در حوزه میراث فرهنگی و ابنیه تاریخی این استان اعلام آمادگی کردند.

وی با تاکید بر اینکه دولت به تنهایی نمی تواند در این زمینه سرمایه گذاری کند، گفت: خوشبختانه با تدابیر دولت، بناهای تاریخی بافت های تاریخی استان نیز در حال مرمت و بهسازی و تعیین تکلیف هستند.

بیدختی، تغییر نگاه مالکان بناهای تاریخی در بافت ها را یکی دیگر از دستاوردها عنوان کرد و افزود: اینکه مالکان به فکر تخریب نیستند و حتی در زمینه مشارکت در حفظ بناهای تاریخی ترغیب شده اند، نشان دهنده تلاش های انجام شده در این حوزه است.

نتیجه این تغییر نگاه مردم، حفظ ظرفیت های فرهنگی است و بر این اساس به تازگی دو کاروانسرای نفیس استان در میامی و دامغان به سرمایه گذار بخش خصوصی واگذار شدند و سرمایه گذاران در این بناها به اندازه نیمی از اعتبارات استانی و ملی سرمایه گذاری می کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

از ظرفیت های گردشگری اکوتوریسم در سمنان بیشترین بهره برداری شود

از ظرفیت های گردشگری اکوتوریسم در سمنان بیشترین بهره برداری شود