مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 10 شهریور 1396 ساعت 05:312017-09-01سياسي

نقش مقام ابراهیم، نماز طواف، موضوعیت مکان، خلف مقام در نماز طواف


از واجبات حج و عمره، نماز طواف است، که به باور مشهور قریب به اجماع فقهای امامیه و با استناد به آیه شریفه قرآن، این نماز می بایست در کنار مقام ابراهیم(ع) گزارده شود.

- بخش اول چکیده از واجبات حج و عمره، نماز طواف است، که به باور مشهور قریب به اجماع فقهای امامیه و با استناد به آیه شریفه قرآن، این نماز می بایست در کنار مقام ابراهیم(ع) گزارده شود؛ البته در مورد موضوعیت داشتن مکان فعلی مقام و همچنین موقعیت دقیق مکان نماز (پشت مقام یا طرفین) میان فقها اختلاف است، که پس از بررسی روایات متعدد باب و به مقتضای جمع عرفی بین آنها، مشخص می شود مکان فعلی مقام ابراهیم برای نماز طواف موضوعیت داشته و نماز طواف واجب، تنها پشت صخره مقام صحیح است؛ از احکام مستحدثه مرتبط با مقام نیز این است که در فرض جابجایی مقام از موضع فعلی، با توجه به اطلاق روایات، خود صخره مقام، موضوعیت داشته و هرجا که انتقال یابد، نماز طواف باید پشت آن اقامه شود.

کلیدواژه ها مقام ابراهیم، نماز طواف، موضوعیت مکان، خلف مقام مقدمه: مَقام در لغت از ریشه ق و م از قام ـ یقوم است (ابن منظور، 1414 ق.

، ج 12، ص 498) که در کاربردهای مصدری، اسم زمان و مکان به معانی مکان ایستادن ، (همان، ص 506)، زمان ایستادن (راغب، 1412 ق.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نقش مقام ابراهیم، نماز طواف، موضوعیت مکان، خلف مقام در نماز طواف

نقش مقام ابراهیم، نماز طواف، موضوعیت مکان، خلف مقام در نماز طواف