مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 11 شهریور 1396 ساعت 14:202017-09-02بين الملل

آمریکا گشت زنی ها در دریای چین جنوبی را زیادتر می کند


بر اساس گزارش وال استریت ژورنال پنتاگون برای افزایش گشت زنی های متداول دریایی در دریای چین جنوبی تا دو الی سه بار در ماه، برای "دفاع از آزادی های دریانوردی" در این آب های مورد مناقشه که چین ادعای مالکیت بر آن را دارد، - بر اساس گزارش وال استریت ژورنال پنتاگون برای افزایش گشت زنی های متداول دریایی در دریای چین جنوبی تا دو الی سه بار در ماه، برای "دفاع از آزادی های دریانوردی" در این آب های مورد مناقشه که چین ادعای مالکیت بر آن را دارد، برنامه ریزی می کند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، روزنامه وال استریت ژورنال دلیل این حرکت را بیشتر ایجاد شرایطی استوارتر در واکنش به ادعاهای دریایی چین دانست.

مقامات آمریکایی از بیان مکان و زمان این گشت زنی های جدید سر باز زدند اما گفتند این برنامه به درخواست فرماندهی اقیانوس آرام آمریکا برای افزایش عملیات به اصطلاح "آزادی دریانوردی" به دو تا سه بار در ماه تا چند ماه آینده صورت گرفته است.

به گفته این روزنامه گشت زنی های آینده می تواند شامل نیروی هوایی ارتش آمریکا و کشتی های جنگی نیروی دریایی این کشور نیز باشد.

از زمان آغاز به کار دولت دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا، سه عملیات "آزادی دریانوردی" انجام شده است که درعملیات اخیر ناوشکن آمریکا موسوم به "جان اس.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آمریکا گشت زنی ها در دریای چین جنوبی را زیادتر می کند

آمریکا گشت زنی ها در دریای چین جنوبی را زیادتر می کند