مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 17 شهریور 1396 ساعت 09:462017-09-08فرهنگي

کانون نقالی، پرده خوانی و شاهنامه خوانی بنیاد فردوسی راه اندازی شد


دبیرکل بنیاد فردوسی از راه اندازی کانون نقالی، پرده خوانی و شاهنامه خوانی این بنیاد خبر داد و گفت: این اتفاق با همکاری خانه تئاتر، مرکز هنرهای نمایشی و سازمان میراث فرهنگی رخ داده است.

- یاسر موحدفر دبیرکل بنیاد فردوسی در گفت وگو با خبرنگار تئاتر فارس عنوان کرد: این فرایند در راستای ثبت جهانی هنر نقالی در یونسکو با حضور نقالان برجسته ایرانی صورت گرفت.

وی در ادامه یادآور شد: این کار با هدف ترویج فرهنگ نقالی و پرده خوانی ، آموزش آموزه های اخلاقی شاهنامه براساس سند ثبت جهانی هنر نقالی در یونسکو به عنوان نیای نمایش ایرانی البته با همکاری خانه تئاتر، مرکز هنرهای نمایشی، سازمان میراث فرهنگی و بنیاد فردوسی راه اندازی شد.

موحدفر درباره هیئت فعال در این کانون گفت: پیشکسوتان و اساتیدی مثل مرشید سیدمصطفی سعیدی به عنوان رییس کانون نقالان، محمدمهدی چایانی، نایب رییس و نقال جوان مسعود نوری فرد به عنوان دبیراجرایی انتخاب شدند.

وی با اشاره به بزرگداشتی که برای مرشد سیدمصطفی سعیدی روز گذشته در دومین جشنواره ملی پرده خوانی و نقالی غدیر از سوی حوزه هنری صورت گرفت گفت: بزرگداشت مرشد محمدمهدی چایانی نیز پانزده شهریور در هجدهمین جشنواره نمایش های آیینی سنتی انجام شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کانون نقالی، پرده خوانی و شاهنامه خوانی بنیاد فردوسی راه اندازی شد

کانون نقالی، پرده خوانی و شاهنامه خوانی بنیاد فردوسی راه اندازی شد