مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 22 شهریور 1396 ساعت 14:252017-09-13پزشكي

زندگی زیرزمینی بیماران هپاتیت c


معاون اداره کنترل بیماری های غیرواگیر وزارت بهداشت با بیان اینکه 150 الی 160 هزار بیمار مبتلا به هپاتیت c داریم که حدود 20 هزار نفر از این تعداد تاکنون شناسایی شده اند، گفت: عده ای زیادی از این بیماران در پاتوق ها هستند یا زندگی زیرزمینی دارند از همین رو شناسایی آنها بسیار سخت است.

محمود نبوی (معاون اداره کنترل بیماری های غیرواگیر وزارت بهداشت) در گفت وگو با خبرنگار ایلنا، درباره مبتلایان به بیماری هپاتیت BوC گفت: 150 الی 160 هزار بیمار مبتلا به هپاتیت c داریم که حدود 20 هزار بیمار تاکنون شناسایی شده اند از آنجا که ناقلین مزمن هیچ علامتی ندارند، شناسایی این افراد بسیار سخت است و تنها در صورتی که بررسی شوند؛ می توانیم آمار دقیق آن ها را بدست بیاوریم.

او ادامه داد: هپاتیت c بیشتر در گروه هایی دیده می شود که رفتارهای پرخطر دارند مانند معتادان تزریقی یا کسانی که خالکوبی می کنند.

خوشبختانه ما برخلاف مصر و پاکستان آمار مبتلایانمان به هپاتیت c خیلی بالا نیست و حدود 2 دهم درصد جامعه آلوده هستند که همان گروه های پرخطر را شامل می شود.

معاون اداره کنترل بیماریهای غیرواگیر وزارت بهداشت گفت: یک سری از مبتلایان به هپاتیت c در زندان ها هستند که درمان آن ها با داروهای جدید شروع شده است اما عده ای از این مبتلایان در پاتوق ها هستند یا زندگی زیرزمی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

زندگی زیرزمینی بیماران هپاتیت c

زندگی زیرزمینی بیماران هپاتیت c