مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 5 مهر 1396 ساعت 17:402017-09-27فناوري

هشدار پلیس فتا نسبت به شگرد جدید مجرمان سایبری


رییس اداره تشخیص جرائم سایبری پلیس فتا ناجا اعلام کرد: افزایش فالوور شگرد جدید مجرمان سایبری است در حالی که افراد از تهدیدات و عواقب آن اطلاعی ندارند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایلنا، سرگرد حمید کیانی افزود: تعداد پسندها(لایک ها)، درج کامنت و افزایش تعداد دنبال کننده ها (فالوور) یکی از بزرگترین دغدغه های نسل جوان امروزی و کاربران فعال در شبکه های اجتماعی است.

به نحوی که برخی از کاربران فضای مجازی و به خصوص شبکه های اجتماعی از هر روشی برای افزایش بازدید کننده و لایک ها استفاده می کنند.

وی اضافه کرد: انتشار و به اشتراک گذاری مطالب اگر با تعداد لایک های بیشتری همراه باشد، علاوه بر افزایش اعتماد به نفس این کاربران در فضای مجازی گاها غرور و خود برتربینی را نیز برای آنها به همراه دارد.

کاربرانی که بی محابا به دنبال جذب مخاطب هستند و از تهدیدات و عواقب این جذب هیچ اطلاعی ندارند.

رییس اداره تشخیص جرائم سایبری پلیس فتا ناجا گفت: مدتی است در فضای مجازی باب شده و افراد سودجو با استفاده از تبلیغات جذاب سعی دارند کاربران را با خود همراه کرده و اهداف مجرمانه خود را عملی کنند.

سرگرد کیانی از سرقت اطلاعات به عنوان یکی از مهمترین اهداف مجرمانه سودجویان سایبری نام برد و گفت: یکی از مواردی که حریم خصوصی کاربران در فضای مجازی را تهدید می کند، اطلاعات


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هشدار پلیس فتا نسبت به شگرد جدید مجرمان سایبری

هشدار پلیس فتا نسبت به شگرد جدید مجرمان سایبری