مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 6 مهر 1396 ساعت 10:552017-09-28فرهنگي

واکنش یک روزنامه به تقلید ناکام فیلمسازان جوان از فرهادی


" روزنامه جوان یادداشتی در واکنش به نظر یکی از منتقدان نوشت: چند روز قبل یکی از منتقدان سینمایی در یکی از روزنامه های کثیرالانتشار کشورمان مقاله ای به چاپ رساند با نام جواهرات بدلی و با موضوع اینکه چرا مقلدان فرهادی نمی توانند موفقیت های فیلم های او را تکرار کنند؟از قدیم گفته اند خشت اول را نهد معمار کج تا ثریا می رود دیوار کج.

یکی از مشخصه های ملموس و هویدای سینمای ایران قدم برداشتن در مسیری به نام سینمای فرهادی است؛ مسیری که پیمودن آن چندان دشوار نیست و فقط کمی صبر و حوصله برای به نتیجه رسیدن آن لازم است.

سینمای فرهادی و تمرکز روی طبقه متوسطاگر بخواهیم صریح تر سخن بگوییم باید به این نکته اذعان کرد که اغلب فیلمسازان کشورمان در این چهار دهه به خصوص از اواخر دهه 80 که دلیل عمده آن ظهور اصغر فرهادی بود، بیشتر بر اساس تمایلات شخصی و اعتراض خود به وضع جامعه و ساختار آن دست به تولید فیلم زده اند نه بر اساس ایدئولوژی و پیشبرد اهداف و منافع ملی.

منتقد مذکور با اشاره به متمرکز شدن فرهادی و مقلدانش بر طبقه متوسط جامعه، روی آوردن به کاراکتر های خاکستری و کاویدن لایه های پنهان زندگی زوج های جوان این امر را بدیهی و ضامن موفقیت دانسته و مغرورانه و با اعتماد به نفسی سرشار از درو کردن جوایز جشنواره های خارجی نظیر خرس نقره ای جشنواره بر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

واکنش یک روزنامه به تقلید ناکام فیلمسازان جوان از فرهادی

واکنش یک روزنامه به تقلید ناکام فیلمسازان جوان از فرهادی