مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 7 مهر 1396 ساعت 19:252017-09-29اقتصادي

آیا مشکلات سه شرکت اراکی باعث آغاز دومینوی صنعتی در کشور خواهد شد؟


در سال های اخیر، شاهد بروز بحرانی به نام بحران بانکی بودیم که منشأ آن به برخورد بانک مرکزی با مؤسسات مالی و اعتباری غیرمجاز بازمی گشت؛ مؤسسات مالی و اعتباری که بیشتر آن ها در استان خراسان رضوی و شهر مشهد ظهور و رشد پیدا کرده بودند.

- در روزهای اخیر، شاهد بروز مشکلاتی برای سه شرکت هپکو، آذراب و ماشین سازی اراک بودیم؛ بنابراین، با توجه به اینکه اراک به عنوان یکی از شهری صنعتی ایران است، آیا این می تواند آغاز یک دومینوی صنعتی باشد؟به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک اقتصادی"، بنا بر آمار بانک مرکزی ایران، استان خراسان رضوی پس از استان های تهران و اصفهان دارای بیشترین شعب بانکی در بین استان های کشور است.

تعداد شعب بانک ها در استان خراسان رضوی 1414 شعبه است.

از طرفی اگر این بررسی را متمرکز مرکز استان ها کنیم، باز هم به این نتیجه خواهیم رسید که شهر مشهد با دارا بودن 831 شعبه بانکی بعد از تهران با 3713 شعبه بانکی در مکان دوم بدین لحاظ قرار گرفته است؛ بنابراین، استان خراسان رضوی به عنوان سومین استان و شهر مشهد به عنوان دومین شهر دارای بیشترین شعب بانکی، به نوعی یکی از کانون های بانکی و مالی کشور شناخته می شوند.

در بحران اخیر بانکی که دلیل آن برخورد بانک مرکزی با مؤسسات مالی و اعتباری غیرمجاز بود، شهر مشهد نقطه آغازین ماجرا محسوب می شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آیا مشکلات سه شرکت اراکی باعث آغاز دومینوی صنعتی در کشور خواهد شد؟

آیا مشکلات سه شرکت اراکی باعث آغاز دومینوی صنعتی در کشور خواهد شد؟