مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 10 مهر 1396 ساعت 05:512017-10-02سياسي

یادداشت/ امیدعلی مسعودی جبهه ای برای رساندن پیام عاشورا


چرا برخلاف دیدگاه صاحبنظران علم ارتباطات جریان های ارتباطی دنیای مدرن در برابر رسانه سنتی شیعیان جز تعامل با آن راهی دیگر در پیش رو ندارند؟ - به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه دیگر رسانه های " روزنامه جام جم در یادداشتی نوشت: عزاداری ایام ماه محرم به خوبی توانمندی رسانه شیعه را در جوامع اسلامی به نمایش می گذارد.

14قرن است که عزاداری شیعیان برای شهادت امام حسین(ع) و یاران باوفایش، به جبهه ای برای رساندن پیام عاشورا تبدیل شده است و آیین های عزاداری در هر سال روحی تازه به پیام عاشورا می دمند.

راه اندازی دسته های عزا، نوحه خوانی ها، حضور مردم در هیات های عزاداری، روضه خوانی ها، سنت پسندیده نذری دادن ها در کنار نمایش باشکوه تعزیه و مقتل خوانی، مجموعه ای بی بدیل برای رسانه شیعه و انتقال پیام از فرستنده به گیرنده فراهم کرده است.

آنچه که درباره رسانه شیعه اهمیت بسیار دارد، ادامه حیات این رسانه در عصر اطلاعات و ارتباطات است.

عصری که بزرگراه های اطلاعاتی انبوهی از پیام های مدرن را به جوامع سنتی مانند ایران و دیگر کشورهای اسلامی سرازیر کرده است و همچون امواجی پر تلاطم، سنت ها و آداب و رسوم دینی، قومی و ملی را در می نوردد.

براستی عوامل موفقیت رسانه شیعه در عصر مدرنیزاسیون و شبکه های جهان گستر اینترنت چیست؟ چرا برخلاف دیدگاه صاحبنظران علم ارتباط


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

یادداشت/ امیدعلی مسعودی جبهه ای برای رساندن پیام عاشورا

یادداشت/ امیدعلی مسعودی جبهه ای برای رساندن پیام عاشورا