مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 10 مهر 1396 ساعت 05:562017-10-02سياسي

مرتضی طاهری در گفتگو با فارس: نوآوری در مداحی باید پایبند به ریشه ها باشد


میان سبک های سنتی و سبک های جدید باید یک تلفیق و اتحادی ایجاد شود که بتوان ضمن اینکه اصول و مبادی را منتقل کرد، - سلایق مختلف را جذب کرد.

مرتضی طاهری مداح و ذاکر اهل بیت در گفت و گو با خبرنگار آیین و اندیشه خبرگزاری فارس" با اشاره به سبک های جدید مداحی گفت: یک عبارت حکیمانه می گوید هر چیز جدیدی شیرین و لذت بخش است، بنابراین نوع آوری، ابداع و به روز شدن در همه زمینه ها هم لازم است و هم مؤثر.

وی افزود: اما این نوآوری و به روز شدن مستلزم این است که به اصول و ریشه ها متصل باشد، یک نوع آوری واهی و بدون ریشه هیچ موقع نه اثرگذار است و نه ماندنی است.

طاهری خاطرنشان کرد: بنابراین میان سبک های سنتی و سبک های جدید باید یک تلفیق و اتحادی ایجاد شود که بتوان ضمن اینکه اصول و مبادی را منتقل کرد، سلایق مختلف را جذب کرد.

وی ادامه داد: مقام معظم رهبری هم بارها و بارها در فرمایشاتشان و بیاناتشان به مداح ها تأکید کردند که نوآوری داشته باشید، نسل جدید در زمان ما ضمن اینکه آن سبک های سنتی بی تأثیر نیست و جاذبه دارد، دنبال سبک جدید هم هستند، این را می شود با سنتی تلفیق کرد.

ذاکر اباعبدالله الحسین(ع) ابراز داشت: یک سبکی که در این سبک هم بشود ضمن ارایه عزاداری واقعی، معارف را توسعه داد و جاذبه ایجاد کرد در واقع باید ایجاد کرد که الحمدلله الان هست.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مرتضی طاهری در گفتگو با فارس: نوآوری در مداحی باید پایبند به ریشه ها باشد

مرتضی طاهری در گفتگو با فارس: نوآوری در مداحی باید پایبند به ریشه ها باشد