مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 14 مهر 1396 ساعت 11:102017-10-06پزشكي

شیوع روماتیسم در زنان بیشتر از مردان


یک فوق تخصص بیماری های روماتولوژی روماتیسم را جزو پیچیده ترین مقوله‏‏ های طب دانست که بیشترین ابهام در مورد علت شناسی آن وجود دارد و گفت: شیوع این بیماری در زنان بیشتر از مردان است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، دکتر محمد باقر اولیاء در این باره افزود: هر چند درد مفاصل و ستون فقرات برجسته ترین علایم روماتیسم هستند، اما هر شکایتی در بدن می تواند بالقوه علامتی از روماتیسم باشد.

به گفته وی، ویژگی دردهای روماتیسمی که آن را از سایر دردها متمایز می کند آن است که شروع آن از سن زیر 40 تا 50 سال بوده و تشدید علایم با استراحت بیشتر و خستگی و خشکی صبحگاهی است.

این فوق تخصص بیماری های روماتولوژی با اشاره به شیوع بیشتر بیماری های روماتولوژی میان زنان، اظهار کرد: روماتیسم التهابی کنترل نشده است که بالقوه می تواند به هر قسمتی از بدن از جمله مفاصل، کلیه ها، چشم، ریه یا مغز، آسیب پایدار برساند.

وی در ادامه از دلایل احتمالی شیوع بیشتر این بیماری در زنان به دلیل وجود هورمون زنانه استروژن در آنها اشاره و خاطرنشان کرد: سطح بسیار پایین هورمون های آندروژنیک (که تا حدی اثرات ضد روماتیسمی دارند) در زنان نیز موثر بنظر می آید.

وی ادامه داد: از طرفی ظرافت بیشتری که در ساختار خلقت زنان وجود دارد، احتمال آسیب بیشتر ارگان های داخلی بدن را در خانم ها افزایش می دهد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شیوع روماتیسم در زنان بیشتر از مردان

شیوع روماتیسم در زنان بیشتر از مردان