مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 17 مهر 1396 ساعت 14:552017-10-09ورزشي

ابعاد حقوقی نامه جنجالی سرپرست شهرداری رشت


از روز گذشته، خبری در رسانه ها منتشر شد مبنی بر اینکه سرپرست سابق شهرداری رشت طی نامه ای به خودش خواستار استفاده از یک باب منزل مسکونی که در اختیار شهرداری منطقه 4 رشت بوده، - شده است.

هرچند نمونه این نامه ها در نهادهای دیگری از جمله فدراسیون وزنه برداری نیز پیش از این مشاهده شده ولی این نامه از دو منظر قابل تأمل است؛ نخست اینکه شخص سرپرست در زمان ارسال نامه، دارای دو سمت حقوقی بوده که بر اساس قانون این مسأله تخلف محسوب می شود، موضوع بعدی نیز مربوط به بحث تعارض منافع در ارسال این نامه است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، داتیکان با این مقدمه، با دکتر محمدحسین زارعی عضو هیأت علمی گروه حقوق عمومی دانشگاه شهید بهشتی گفت وگو کرده و این مسأله را از منظر حقوقی مورد بررسی قرار داده است.

زارعی در ابتدا با سوءاستفاده خواندن این نامه از سوی شخص سرپرست، گفت: این مسأله کاملا تحت عنوان سوءاستفاده از پست محسوب می شود و بحث تعارض منافع در اینجا مطرح است.

نمی شود که شخص خودش نامه را بنویسد و خودش نیز آن را تأیید کند.

از این رو بدون شک این شخص از موقعیت خود سوءاستفاده کرده است.

این استاد دانشگاه در ادامه گفت: اصل بر این است که کسی که می خواهد در خصوص مسأله ای تصمیم گیری کند، نباید در آن خصوص ذی نفع باشد و این خلاف اصل بی طرفی در تصمیم گیری است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ابعاد حقوقی نامه جنجالی سرپرست شهرداری رشت

ابعاد حقوقی نامه جنجالی سرپرست شهرداری رشت