مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 17 مهر 1396 ساعت 18:102017-10-09ورزشي

از انتخاب رهبر ارکستر ملی تا دو خبر هنری دیگر


رهبر مهمان ارکستر ملی انتخاب شد،یک نمایشگاه هنری افتتاح و از اثر نگارگری که با هدف ادای دین به شهید حججی انجام شده است، رونمایی می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از اخبار دریافتی، ارکستر ملی ایران در برنامه جدید خود، قطعه نی نوا اثر حسین علیزاده را به رهبری مهدی وجدانی در تالار وحدت به صحنه می برد.

در این رویداد، با استقبال و حمایت استاد حسین علیزاده و به رهبری مهدی وجدانی قطعه نی نوا اجرا می شود؛ وجدانی پیش از این سابقه آهنگسازی و رهبری قطعاتی چون سمفونی ظهور، قطعه ارکسترال فتح، تراژدی رستم و سهراب و ایران 1404 را داشته است.

در سابقه وجدانی در حوزه رهبری و آهنگسازی می توان به موسیقی متن فیلم و تئاتر، سمفونی خرمشهر، موسیقی صنعت جهانی مس، 4 آلبوم موسیقی بی کلام، موسیقی ارکسترال به مناسبت حضور تیم ملی فوتبال ایران در جام جهانی و قطعه کرال با موضوع مقام معظم رهبری اشاره کرد.

ازسوی چندین کشور تا کنون از وی جهت رهبری ارکستر دعوت شده است؛ نفر اول موسیقی از جشنواره تئاتر تک، کاندید بهترین موسیقی متن فیلم از دو جشنواره خارجی، تقدیر شده توسط حوزه هنری و بنیاد فردوسی بخش دیگری از کارنامه کاری وجدانی است.

حسین علیزاده نوازنده و آهنگساز برجسته موسیقی ایرانی، قطعه نی نوا را در سال 1362 خلق کرد؛ قطعه ای که در طی بیش از 3 دهه، همواره مورد ت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

از انتخاب رهبر ارکستر ملی تا دو خبر هنری دیگر

از انتخاب رهبر ارکستر ملی تا دو خبر هنری دیگر