مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 18 مهر 1396 ساعت 13:452017-10-10سياسي

کتاب یک صفحه ای تلاشی برای فرهنگ سازی مطالعه


ریشه بسیاری از معضلات اجتماعی را باید در نادانی جست، علتی که یکی از عوامل اصلی بروز و تداومش در بیگانگی با مطالعه و کتاب نخواندن است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، تمام صاحب نظران و تصمیم سازان و مجریان تصمیمات، مشکل کتاب نخواندن را باور دارند و به شکل های مختلف معترفند که اگر به دنبال فرهنگسازی هستیم ابتدا باید مسیر نادانی را سد کنیم و این نیز با کمک مطالعه و نهادینه کردن کتابخوانی امکان پذیر است.

از ابتدای سال 96 در شیراز شاهد حرکتی فرهنگی در راستای کمک به کتابخوان شدن مردم بودیم، گامی در مسیر نهادینه شدن فرهنگ خواندن، فرهنگ کتاب خواندن، مطالعه با استفاده از فرصت هایی کوتاه اما ارزشمند.

اجرایی شدن پروژه ای فرهنگی با عنوان "کتاب یک صفحه ای"، حرکتی ابتکاری بود که از مهد فرهنگ و ادب شروع شد اما بیش از آنکه مدیران و مسئولان و تصمیم سازان فارس و شیراز به استقبال و حمایتش، همراه شوند؛ همراهانی از سایر استان ها و شهرهای کشور، آن را حمایت کرده اند.

مبتکر پروژه ی فرهنگی کتاب یک صفحه ای در گفت و گو با خبرنگاران گفت: یکی از دلایلی که مردم برای کتاب نخواندن مطرح می کنند نداشتن وقت است؛ وقت هم کالایی غیرقابل تولید محسوب می شود؛ اما همه باور داریم که وقت هایی را می توان برای کم وقت ها خلق کرد! وقت هایی نظیر اوقات انتظار.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کتاب یک صفحه ای تلاشی برای فرهنگ سازی مطالعه

کتاب یک صفحه ای تلاشی برای فرهنگ سازی مطالعه