مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 23 مهر 1396 ساعت 09:502017-10-15اقتصادي

مالیات مسکن درآمدی پایدار برای دولتهاست


اخذ مالیات از مسکن به لحاظ ماهیت دوگانه آن یعنی مطرح شدن به عنوان یک ضرورت اجتماعی و یک سرمایه گذاری، به عنوان یک منبع درآمد پایدار برای دولت ها تلقی می شود.

- یک کارشناس حقوق کسب و کار گفت: اخذ مالیات از مسکن به لحاظ ماهیت دوگانه آن یعنی مطرح شدن به عنوان یک ضرورت اجتماعی و یک سرمایه گذاری، به عنوان یک منبع درآمد پایدار برای دولت ها تلقی می شود.

مصطفی خلیلی در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: در کشورهای توسعه یافته از مالیات به عنوان یکی از مهم ترین منابع درآمدی دولت یاد می شود، اما در مقابل به مبانی دریافت مالیات، مولفه ها و استحقاق دریافت یا عدم دریافت آن نیز توجه فراوان می شود.

وی افزود: این حساسیت نسبت به بخش مسکن به مراتب بیشتر از سایر بخش ها خواهد بود چراکه اخذ مالیات از مسکن به لحاظ ماهیت دوگانه آن یعنی مطرح شدن از یک سو به عنوان یک نیاز یا ضرورت اجتماعی و از سوی دیگر به عنوان یک منبع درآمد یا سرمایه گذاری، با وجود هزینه های بالای اجتماعی به عنوان یک منبع درآمد پایدار برای دولت ها نیز تلقی می شود.

این کارشناس حقوق کسب و کار گفت: موضوع قانونگذاری و اصلاح قوانین و مقررات مرتبط با این حوزه بعضا با پیچیدگی ها و یا دشواری هایی همراه است هرچند که این مساله از میزان ضرورت آن به هیچ وجه نخواهد کاست.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مالیات مسکن درآمدی پایدار برای دولتهاست

مالیات مسکن درآمدی پایدار برای دولتهاست