مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 25 مهر 1396 ساعت 10:352017-10-17سياسي

عدم توفیق کشور در ترویج علم/سه پیشنهاد برای انتشار علم


رییس جمعیت توسعه علمی کشور با بیان اینکه انتشار مقالات در آیین نامه ارتقای اساتید در ترویج علم مؤثر بوده است، گفت: پیشنهاد می شود دانشگاه هایی که دارای برنامه ترویج علم هستند، - تشویق شوند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا دکتر جعفر توفیقی امروز، سه شنبه، 25 مهرماه در گردهمایی سازمان ها و نهادهای فعال در حوزه ترویج علم، افزود: زمانی که قانون وزارت علوم در زمان دکتر معین تدوین می شد، 5 محور اساسی برای آن در نظر گرفته شد.

وی پژوهش و تولید دانش، سیاست های مربوط به انتشار دانش، سیاست های ترویج دانش، سیاست های تفکیک دانش و فناوری و سیاست های کاربست دانش و فناوری را از جمله سیاست های تعیین شده در قانون وزارت علوم نام برد و اظهار کرد: در سیاست های پژوهش و تولید دانش به نظر من سیاست های خوبی وضع شده و در سیاست های انتشار دانش نیز سیاست های تشویقی در آیین نامه ارتقای اساتید وارد شد.

توفیقی با اشاره به مزایای وارد شدن سیاست های تشویقی در آیین نامه ارتقای اساتید، یادآور شد: این امر موجب شده است که در حال حاضر انتشار دو درصد چاپ مقالات دنیا بر عهده محققان ایرانی باشد.

توفیقی اضافه کرد: این در حالی است که برخی با انتشار مقالات علمی مخالفند، ولی انتشار مقاله ذات پژوهش استبرخی با انتشار مقالات علمی مخالفند، ولی انتشار مقاله ذات پژوهش است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

عدم توفیق کشور در ترویج علم/سه پیشنهاد برای انتشار علم

عدم توفیق کشور در ترویج علم/سه پیشنهاد برای انتشار علم