مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 7 آبان 1396 ساعت 14:552017-10-29اجتماعي

ثبت سه گونه ارزشمند در منطقه حفاظت شده رییسی


کاراکال، کفتار راه راه و سمور سنگی در مدت کمتر از یک ماه از چشم دوربین های تله ای دور نماندند و حضورشان در منطقه حفاظت شده رییسی ثبت شد.

- شاهین شفیعی فعال محیط زیست در گفت وگو با خبرنگار ایسنا، عنوان کرد: خوشبختانه گونه ارزشمند کاراکال که یکی از گربه سانان ارزشمند و نادر ایران است در منطقه رییسی ثبت شد که به وسیله همین دوربین های تله ای این اتفاق افتاد و بلافاصله بعد از آن نیز گونه ارزشمند کفتار راه راه ثبت شد که وجود این ها در رییسی بسیار خوشحال کننده است.

وی ادامه داد: این گونه های ثبت شده و به خصوص گونه کاراکال جزء گونه های نادر حیات وحش ایران هستند، کفتار راه راه نیز یکی از چهار گونه کفتار در جهان است، ما کفتار خالدار آفریقایی، کفتار گرگی، کفتار قهوه ای و کفتار راه راه داریم که در قاره های آسیا و اروپا و بخشی از قاره آفریقا کفتار راه راه را می شود پیدا کرد، سه گونه دیگر نیز در قاره آفریقا پیدا می شوند.

شفیعی افزود: کفتاری که در کشور ما وجود دارد از همین گونه کفتار راه راه است که در گذشته جمعیت خوبی داشته ولی به دلیل توسعه کشاورزی و نا امن شدن زیستگاه ها، توسعه شهرنشینی و از بین رفتن زیستگاه های طبیعی و شکار بی رویه طعمه های کفتار و خودش باعث شده این گونه در معرض آسیب و کاهش جمعیت زیادی باشد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ثبت سه گونه ارزشمند در منطقه حفاظت شده رییسی

ثبت سه گونه ارزشمند در منطقه حفاظت شده رییسی