مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 11 آبان 1396 ساعت 16:102017-11-02اقتصادي

در تجارت با روسیه از برنامه تعیین شده عقب مانده ایم


رییس اتاق مشترک بازرگانی ایران و روسیه با بیان اینکه در برنامه ششم توسعه حجم مبادلات تجاری دو کشور 5 میلیارد دلار هدف گذاری شده است، گفت: این در حالی است که مبادلات تجاری بین ایران و روسیه از 2 میلیارد دلار فراتر نمی رود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازفارس اسدالله عسگر اولادی امروز در همایش و نمایشگاه صنعت مواد غذایی روسیه که در تهران برگزار شد با اشاره به همسایگی هزار ساله دو کشور گفت: در 300 سال گذشته دو کشور فراز و نشیب های بسیاری با هم داشته اند اما بعد از پیروزی انقلاب اسلامی روابط دو کشور به سمت دوستی، برادری و رفاقت پیش رفته است.

رییس اتاق مشترک بازرگانی ایران و روسیه با اشاره به دیدار روسای جمهور دو کشور در روز گذشته گفت: مذاکرات بسیار ارزشمندی با حضور روسای جمهور دو کشور صورت گرفت و در خصوص مسائل مختلف از جمله مباحث اقتصادی و گمرکی بحث به عمل آمد که امیدواریم نتایج این ملاقات و گفت وگو در ماه های آینده مشاهده شود.

عسگر اولادی اظهار داشت: از نظر روابط سیاسی، اجتماعی و فرهنگی روابط خوبی بین ایران و روسیه حاکم است اما از نظر اقتصادی احساس می شود که از پتانسیل ها به خوبی استفاده نشده است.

وی با بیان اینکه کشور روسیه سالانه بین 40 تا 45 میلیارد دلار از سراسر دنیا محصولات کشاورزی وارد می کند، گفت: اما سهم ایران از این رقم بسیار ناچیز و اندک است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

در تجارت با روسیه از برنامه تعیین شده عقب مانده ایم

در تجارت با روسیه از برنامه تعیین شده عقب مانده ایم