مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 16 آبان 1396 ساعت 10:202017-11-07بين الملل

کری: توافق هسته ای نباید از هم پاشیده شود


وزیر امور خارجه پیشین آمریکا با تاکید بر اینکه توافق هسته ای با ایران کارساز بوده است، گفت: اگر موضوعات دیگر غیر از برنامه هسته ای ایران را به مذاکرات گره می زدیم، - هنوز در حال مذاکره در وین می بودیم.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، جان کری وزیر امور خارجه آمریکا در دوران ریاست جمهوری باراک اوباما که در مذاکرات هسته ای ایران و گروه 1+5 حضور داشت در گفت وگوی اختصاصی با کریستین امانپور تحلیلگر ارشد شبکه سی ان ان به تشریح دیدگاه هایش درباره برنامه جامع اقدام مشترک(برجام) پرداخت.

کری با تکیه بر ادعاهای بی اساس غرب و آمریکا در گذشته علیه برنامه هسته ای کشورمان گفت: برجام واقعا مانع از دستیابی ایران به تسلیحات هسته ای می شود، باید به فواید آن توجه داشت و کوشید ایران را درباره دیگر مسائل مهم منطقه ای سر میز مذاکرات آورد.

کری در پاسخ به سوالی درباه تصمیم رییس جمهور ترامپ برای عدم تایید توافق هسته ای و اینکه رویکرد وی در قبال آن به عنوان مذاکره کنند ارشد آمریکا منجر به حصول این توافق شد، گفت: توافق هسته ای با ایران موثر بوده است.

این نکته مهمی است.

جامعه جهانی باید از این واقعیت استقبال کند که منطقه امن تر و جهان امن تر شده است، زیرا ایران موافقت کرد به برخی از استانداردها پایبند باشد و آژانس بین المللی انرژی اتمی نیز هشت مرتبه تایید کرده که


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کری: توافق هسته ای نباید از هم پاشیده شود

کری: توافق هسته ای نباید از هم پاشیده شود