مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 19 آبان 1396 ساعت 10:102017-11-10سياسي

نظر شخصی یک نفر نمی تواند نظر قطعی شورای نگهبان باشد


یک فعال سیاسی اصلاح طلب تاکید کرد: در هر موضوعی نظر شخصی یک نفر نمی تواند نظر قطعی شورای نگهبان باشد چون باید طبق قانون عمل شود.

- نجفقلی حبیبی در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به لغو عضویت "سپنتا نیکنام" عضو زرتشتی شورای شهر یزد از سوی شورای نگهبان و حواشی پیش آمده پیرامون این موضوع، گفت: طبق قانون شوراهای شهر و روستا توسط مجلس تایید می شود و زمانی که مجلس ایشان را تایید کرده، او عضو شورای شهر است اما اگر قانونی ضد آن موضوع وجود دارد آن را بیاورند و نشان دهند.

وی ادامه داد: در چنین مواردی قطعا نظر شخصی ملاک نیست هرچند یک مجتهد می تواند اظهارنظر کند اما این اظهارنظر نباید جنبه اجرایی و قانونی پیدا کند مگراینکه فتواهای خاصی باشند.

رییس اسبق دانشگاه علامه طباطبایی همچنین تصریح کرد: اگر قرار است این موضوع هم تبدیل به قانون شود باید در مجلس مورد بررسی قرار گرفته، تصویب شود و شورای نگهبان نیز بر روی آن نظر دهد در غیر این صورت، حکم قانونی برای لغو عضویت یک عضو زرتشتی شورای شهر وجود ندارد.

حبیبی تاکید کرد: مردم به او رای دادند و مجلس نیز آن را تایید کرده است و 20 سال پیش هم این موضوع در قانون پیش بینی شده که اقلیت های مذهبی می توانند عضو شوراها شوند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نظر شخصی یک نفر نمی تواند نظر قطعی شورای نگهبان باشد

نظر شخصی یک نفر نمی تواند نظر قطعی شورای نگهبان باشد