مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 21 آبان 1396 ساعت 05:412017-11-12اقتصادي

یادداشت/ میثم مهرپور افول دلار؛ پایانی بر امپراتوری آمریکا


تغییر واحد پول جهانی از دلار به هر ارز دیگری خواست تمام اقتصادها و واحدهای پولی معتبر دنیا از یورو و یوآن تا پوند و روبل است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه دیگر رسانه های " یک کارشناس ارشد اقتصاد در روزنامه وطن امروز نوشت: مقاوم سازی اقتصاد ایران دستورالعملی است که حدود 4 سال از ابلاغ و اعلام آن به دولت از سوی رهبر معظم انقلاب می گذرد؛ چارچوبی برای افزایش تولید ملی، کاهش وابستگی به درآمدهای نفتی و مقاوم کردن اقتصاد در برابر تحریم های خارجی.

تحریم هایی که اگر چه از همان ماه های آغازین پیروزی انقلاب اسلامی وجود داشته و بنا به شرایط طرف مقابل با تغییراتی در ظاهر امر و با فراز و نشیب هایی همراه بوده است اما در سال های اخیر به واسطه گذشت زمان و ایجاد تغییراتی در مبادلات جهانی ابعاد جدیدی به خود گرفته است.

وجود تحریم های ظالمانه علیه ایران در طول 4 دهه گذشته باعث شده کارگزاران و مسؤولان نظام اسلامی همواره به فکر مقابله و راه های دور زدن این تحریم ها باشند.

بعد از پایان جنگ دوم جهانی و قدرت گرفتن اقتصاد آمریکا به واسطه دور ماندن از تبعات این جنگ ها، در کنار فروش اسلحه به طرف های درگیر جنگ، دلار به عنوان واحد پولی این کشور تبدیل به یک ارز قدرتمند جهانی شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

یادداشت/ میثم مهرپور افول دلار؛ پایانی بر امپراتوری آمریکا

یادداشت/ میثم مهرپور افول دلار؛ پایانی بر امپراتوری آمریکا