مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 21 آبان 1396 ساعت 08:402017-11-12اقتصادي

اضافه شدن دغدغه جدید به مالکان مسکن مهر


اگرچه در حال حاضر اجرای بخشنامه اخیر بانک مرکزی مبنی بر محاسبه 12درصدی نرخ سود تسهیلات بخشی از مالکان مسکن مهر متوقف شده، اما دولت هنوز وضعیت آنها را مشخص نکرده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازمهر، طرح مسکن مهر طرحی بود که از سال 1386 کلید خورد و هدف از آن ساخت یک و نیم میلیون واحد مسکونی بود اما در نهایت به 2 میلیون و 3000 هزار واحد رسید که از این تعداد به 2 میلیون و 210 هزار واحد آن تسهیلات بانکی پرداخت شد.

با این حال برای اجرای طرح مسکن مهر حجم عظیمی از تسهیلات در نظر گرفته شده بود به طوری که از سال 1386 تا نیمه سال 1387، 6 بانک از محل منابع داخلی خود مکلف به پرداخت تسهیلات مسکن مهر بودند اما با توجه به گستردگی طرح و تعداد بسیار زیاد واحدهای در نظر گرفته شده، از اواسط سال 1387 بانک مرکزی خط اعتباری 45 هزار میلیارد تومانی را به این طرح اختصاص داد.

ضمن اینکه بانک دولتی عامل بخش مسکن نیز منحصرا مکلف به مدیریت و توزیع این منابع به صورت تسهیلات ارزان قیمت با نرخ سود 4 درصد شد.

از سوی دیگر دولت طی مصوبه ای خود را مکلف به تأمین مابه التفاوت نرخ سود تسهیلات کرده بود از آنجایی که نرخ سود تسهیلات مسکن مهر 4 درصد در نظر گرفته شده بود، این تعهد سبب شد تا دولت تا سال های متمادی متعهد به پرداخت یارانه سود تسهیلات مسکن مهر به بانک مرکزی شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اضافه شدن دغدغه جدید به مالکان مسکن مهر

اضافه شدن دغدغه جدید به مالکان مسکن مهر