مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 21 آبان 1396 ساعت 14:052017-11-12بين الملل

علی خرم: اقدام عربستان به نفع حزب الله است/ استعفای سعد الحریری قانونی نیست


یک کارشناس مسائل بین الملل در خصوص تاثیر استعفای سعد الحریری در عربستان در مسائل داخلی لبنان، گفت: اقدام عربستان به نفع حزب الله لبنان و وحدت ملی این کشور بود، - چرا که حتی حزب حامی سعد الحریری و حامیان عربستان هم امروز به سمت حزب الله لبنان رفته و سایر احزاب هم پشت حزب الله قرار گرفتند.

علی خرم در گفت وگو با ایسنا گفت: عربستان، یمن را به چشم حیاط خلوت اول و لبنان را به چشم حیاط خلوت دوم خود می داند و در خصوص استعفای الحریری هم گفته می شود که عربستان از او خواسته تا به این کشور سفر کند و سپس به او گفته اند، استعفا دهد؛ این روند از نظر کشورهای جهان و منطقه قابل قبول نبوده و برخورنده است.

وی با بیان این که تا امروز آمریکا از تمام تصمیمات محمد بن سلمان حمایت کرده بود، گفت: با این حال آمریکا، فرانسه و آلمان نسبت به این برخورد عربستان و دخالت های او در مسائل داخلی لبنان اعتراض کرده اند.

اقدامی که عربستان می خواست در لبنان انجام بدهد و نخست وزیر را تغییر دهد هم در داخل لبنان و هم خارج از این کشور با واکنش های منفی بسیاری مواجه شد و عربستان در این سیاست خود شکست خورد.

خرم با اشاره به این مطلب که الحریری تبعه عربستان نیز هست گفت: عربستان مدعی است الحریری در پرونده مبارزه با فساد و اختلاس چند صد میلیون دلاری که به خاطر آن 49 نفر از شاهزاد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

علی خرم: اقدام عربستان به نفع حزب الله است/ استعفای سعد الحریری قانونی نیست

علی خرم: اقدام عربستان به نفع حزب الله است/ استعفای سعد الحریری قانونی نیست