مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 25 آبان 1396 ساعت 14:552017-11-16بين الملل

پاسخ پارلمان کردستان عراق به مواضع اخیر بغداد


پارلمان اقلیم کردستان عراق از حیدر العبادی خواست دست از زبان تهدید بردارد و در راستای حل اختلافات و مسائل پیچیده بین اربیل و بغداد تلاش کند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از سایت شبکه سومریه نیوز، در بیانیه صادره از سوی پارلمان اقلیم کردستان عراق آمده است: معتقدیم باید از زبان تهدید اجتناب کرد و به دنبال راه حل مناسب برای هر دو طرف بود و هرچه زودتر فرصت مذاکرات را فراهم کرد.

در این بیانیه آمده است: از دولت فدرال می خواهیم به رسانه ها متوسل نشده و مفاد قانون اساسی را به طور یک جانبه تفسیر نکند، در حالیکه ملاحظات و نظر گروه های اقلیم کردستان را هم در مد نظر داشته باشد.

براساس این بیانیه، حیدر العبادی، نخست وزیر عراق در کنفرانس خبری روز سه شنبه خود طوری صحبت می کرد که از آن زبان تهدید احساس می شد.

گام های یک جانبه شک و تردید را نسبت به مقاصد رسمی دولت فدرال در زمینه باقی ماندن در وضعیت کنونی برمی انگیزد این برخلاف قانون اساسی، قانون و توافقات مشترک است.

پارلمان اقلیم کردستان عراق در بیانیه خود افزوده است، تمامی تصمیم گیری ها و دیدارهای رسمی در مرحله گذشته از سوی دولت اقلیم مبتنی بر تمایل آن به حل اختلافات در چارچوب قانون اساسی بوده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پاسخ پارلمان کردستان عراق به مواضع اخیر بغداد

پاسخ پارلمان کردستان عراق به مواضع اخیر بغداد