مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 28 آبان 1396 ساعت 20:402017-11-19اقتصادي

جهش ایران در تولید انرژی های تجدیدپذیر


انرژی های تجدیدپذیر از خورشید، باد، آب، زمین و حتی زباله گرفته می شود و برای تولید برق، جایگزین خوبی برای سوخت های فسیلی شده است.

- در دو دهه اخیر در کنار جذب سرمایه های خارجی، انتقال فناوری هم مورد توجه قرار گرفته و در جهت انتقال و ارتقای فناوری انرژی های تجدیدپذیر (خورشیدی و بادی) اقداماتی چند انجام شده که به تبع آن افزایش اشتغال و صرفه جویی انرژی هم داشته است.

در این باره از شرکت تولیدی فیبر نوری و برق خورشیدی تا گروه صنعتی سدید و مهمتر از آن مپنا در زمینه احداث خط تولید توربین بادی فعال اند.

حمید مهتدی مدیرعامل شرکت مهندسی و ساخت ژنراتور مپنا پارس از تولید نسل جدید توربین های بادی در کشور خبر می دهد و می گوید محصولات جدیدی در این باره در ماه های آینده و سال بعد در راه است.

در سال های اخیر سطح آگاهی مردم نیز در زمینه انرژی های تجدیدپذیر افزایش یافته و ظرفیت نصب شده در این حوزه نشان می دهد که مردم به خوبی از ان استقبال کرده اند.

با این حال انرژی تجدیدپذیر توسعه نمی یابد مگر با برنامه ریزی و ترسیم افق های پیش رو.

تکلیف مجلس به وزارت نیرو تولید 5 درصد برق مصرفی از سلول های خورشیدی تا سال 1400 است، اسناد بالادستی هم تولید اینگونه برق را تا پایان برنامه ششم 26 هزار مگاوات هدف گذاری کرده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جهش ایران در تولید انرژی های تجدیدپذیر

جهش ایران در تولید انرژی های تجدیدپذیر