مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 30 آبان 1396 ساعت 10:502017-11-21اقتصادي

طلای یزد چه تفاوتی با سایر استانها دارد؟


" معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد با اشاره به ارزش افزوده و اشتغالزایی بالای صنعت طلای و جواهرات به عنوان یکی از برندهای اقتصادی یزد، خواستار حمایت بیشتر نهادهای مربوطه برای رونق بیشتر این هنرصنعت در استان شد .

محمدرضا دهقان مهرجردی در گفت ‎‎ وگو با ایسنا ، با اشاره به ویژگی ‎‎ های طلای یزد اظهار می ‎‎ کند: از دیرباز طلای یزد به دلیل داشتن عیار 20 به عنوان یکی از ویژگی ‎‎ های مهم مصنوعات طلای این دیار همیشه مورد استقبال مردم کشورمان بوده و این در حالی است که علاوه بر این نیز یزدی ‎‎ ها به درست کاری نیز شهره هستند و خریداران با اطمینان خاطر از بازار طلای یزد خرید می‏‏ کنند .

وی با بیان این که در حال حاضر بیش از دو هزار صنعتگر در بخش ساخت طلا و جواهرات استان فعالیت می ‎‎ کنند، اضافه می ‎‎ کند: از این تعداد بیش از 900 صنعتگر در بخش تولید زیورآلات سنتی دارای بیمه هستند .

به گفته دهقان مهرجردی، چندین نوع مصنوعات طلای یزد هر چند شاید در برخی استان‎ های دیگر کشور نیز ساخته شوند ولی مختص یزد هستند، از جمله آنها به زنجیرهای چینابی، هل و گل، خشخاشی و رنجیر پوست ماری، کونیک و نمونه‎های جدیدی مانند مصنوعات ملیسه اشاره می‎‎کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

طلای یزد چه تفاوتی با سایر استانها دارد؟

طلای یزد چه تفاوتی با سایر استانها دارد؟