مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 4 آذر 1396 ساعت 13:002017-11-25فرهنگي

به افتخار هنرمندی ایرانی که 40 سال در دنیا نقالی کرد


جدیدترین تالیف دکتر پرویز ممنون در حالی فردا (پنجم آذر) با حضور این هنرمند برجسته و قدیمی تئاتر رونمایی می شود که او بیش از چهار دهه است، - نقالی مدرن ایران را در سراسر دنیا اجرا و تدریس می کند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، پرویز ممنون چهره ای شناخته شده در هنرهای نمایشی ایران است که در سال های گذشته بیشتر خارج از کشور اقامت داشته و با وجود آثاری ماندگار و شاگردان زیادی که آموزش داده، آن طور که باید در تاریخ هنر ایران مطرح نیست.

با این حال یکشنبه پنجم آذرماه قرار است کتاب تاریخ تئاتر اصفهان ـ نمایش های سنتی به قلم این استاد پیشکسوت تئاتر که زاده ی شهر اصفهان است در تئاتر شهر راس ساعت 11 صبح رونمایی شود.

به بهانه رونمایی از کتاب تاریخ تئاتر اصفهان ـ نمایش های سنتی گفت وگویی کوتاه با حسین پاکدل به عنوان یکی از دوستان این هنرمند و پژوهشگر انجام دادیم و او خاطراتی از آشنایی و همکاری با این هنرمند را بازگو کرد.

پاکدل درباره ی "پرویز ممنون" که نوازنده سه تار هم هست و چند سال قبل عنوان افتخاری پرفسور را از طرف رییس جمهوری کشور اتریش بنا به پیشنهاد وزارت فرهنگ اتریش و با تایید دانشگاه وین دریافت کرد، می گوید: دکتر ممنون پیش از انقلاب رییس دپارتمان تئاتر دانشگاه تهران و عضو هیات علمی این دانشگاه بودند که بعد بازنشسته شدند و سال ها قبل هم


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

به افتخار هنرمندی ایرانی که 40 سال در دنیا نقالی کرد

به افتخار هنرمندی ایرانی که 40 سال در دنیا نقالی کرد