مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 6 آذر 1396 ساعت 12:402017-11-27فناوري

رمزنگاری کوانتومی کلید افزایش امنیت اینترنت در آینده


دانشمندان دانشگاه دوک با همکاری محققان دانشگاه اوهایو به دنبال ایجاد فرم­ های ضدهک با استفاده از رمزنگاری کوانتومی هستند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از فیز، پیشرفت­ های اخیر در زمینه رایانه های کوانتومی دسترسی هکرها را به دستگاه­ های پیشرفته­ ممکن ساخته که به راحتی می­ توانند به پیچیده­ ترین کدهای امنیتی اینترنتی استاندارد دسترسی یابند.

با این کدهای رمزگشایی شده تمامی اطلاعات آنلاین از اطلاعات پرونده پزشکی تا مبادلات بانکی در معرض نفوذ هکرها قرار می­ گیرد.

برای مقابله با این تهدید آتی، محققان از ویژگی­ های رایانه های کوانتومی استفاده می­ کنند، که برای ایجاد فرم­ های ضد هک از رمزنگاری داده­ کوانتومی به طور نظری بهره می­ برند.

در حال حاضر با کمک سیستم جدید توسعه یافته توسط دانشمندان دانشگاه "دوک"(Duke )، دانشگاه ایالتی "اوهایو" (Ohio State) و آزمایشگاه ملی "اوک ریج" (Oak Ridge)، این روش­ های رمزنگاری کوانتومی می­ توانند به کاربرد در مقیاس وسیع یک قدم نزدیک­­تر شوند.

این سیستم قادر به ایجاد و توزیع کدهای رمزنگاری با سرعت مگابیت بر ثانیه است که پنج تا 10 برابر سریع­ تر از روش­ های موجود است و سرعتی برابر با سرعت­ اینترنتی زمانی­که چندین سیستم به طور همزمان کار می­ کنند، دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رمزنگاری کوانتومی کلید افزایش امنیت اینترنت در آینده

رمزنگاری کوانتومی کلید افزایش امنیت اینترنت در آینده