مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 9 آذر 1396 ساعت 08:502017-11-30اقتصادي

ضرورت مأموریت محور بودن پژوهش ها در دانشگاه ها


رییس جهاددانشگاهی خراسان جنوبی گفت: پژوهش در دانشگاه ها باید مأموریت محور باشد و پژوهش ها به تجاری سازی تبدیل شود.

- جلال الدین صادقی در حاشیه بازدید از نمایشگاه پژوهش، فناوری و صنعت استان در گفت وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: جهاد دانشگاهی استان در دومین نمایشگاه دستاوردهای پژوهش، فناوری و صنعت خراسان جنوبی حضور دارد.

وی افزود: جهاددانشگاهی خراسان جنوبی در بحث فعالیت های علوم اجتماعی در دو محور دبیرخانه علمی و مرکز مطالعات آسیب های اجتماعی و پژوهش های مرتبط بهینه سازی تولید و فرآوری گیاهان دارویی با معرفی پنج فرآورده جدید از محصولات استراتژیک استان در این نمایشگاه حضور دارد.

رییس جهاددانشگاهی خراسان جنوبی بیان کرد: مرکز افکارسنجی و مرکز بانک خون جهادانشگاهی استان نیز در دومین نمایشگاه پژوهش، فناوری و صنعت حضور دارد.

صادقی ادامه داد: هر هزینه ای که برای تحقیق انجام می گیرد باید به تجاری سازی تبدیل شود و این حرکت نه تنها ارزش افزوده بسیار زیادی ایجاد می کند، بلکه هزینه اولیه را نیز به حوزه پژوهش برمی گرداند.

وی با بیان اینکه نوع و سطح فعالیت های پژوهشی یکی از شاخص های اصلی توسعه و پیشرفت محسوب می شود، اظهار کرد: در واقع پژوهش یکی از محورهای مهمی است که ضامن پیشرفت و توسعه پایدار در هر کشور به شمار می آید.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ضرورت مأموریت محور بودن پژوهش ها در دانشگاه ها

ضرورت مأموریت محور بودن پژوهش ها در دانشگاه ها