مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 10 آذر 1396 ساعت 11:402017-12-01بين الملل

حزب سوسیال دموکرات آلمان برای تشکیل ائتلاف عجله نمی کند


همزمان با ملاقات رهبران دو حزب سوسیال دموکرات و دموکرات مسیحی با رییس جمهور آلمان برای پایان دادن به بن بست سیاسی این کشور، وزیر امورخارجه سوسیال دموکرات آلمان اظهار کرد، - حزبش برای موافقت با تشکیل "ائتلاف بزرگ" دیگری با حزب محافظه کار آنگلا مرکل عجله نخواهد کرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، پس از ریزش حمایت ها از حزب راست میانه دموکرات مسیحی آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان در انتخابات 24 سپتامبر، وی به دنبال شریکی برای تشکیل یک دولت ائتلافی است و تلاش های او برای تشکیل ائتلافی سه جانبه با سبزها و حزب طرفدار تجارت دموکرات های آزاد نیز با شکست مواجه شده است.

دموکرات های آزاد که بدترین نتیجه انتخاباتی خود در تاریخ آلمانِ پس از جنگ را پیامد شراکت با دولت ائتلافی مرکل می دانند، به شدت با تشکیل یک "ائتلاف بزرگ" دیگر مخالف بودند.

اما مارتین شولتس، رهبر حزب سوسیال دموکرات، تحت فشارهای فرانک والتر اشتاینمایر، رییس جمهور آلمان، برای گفت وگو درخصوص راهی برای برون رفت از این بن بست سیاسی ابراز تمایل کرده است.

زیگمار گابریل، وزیر امور خارجه آلمان و عضو حزب سوسیال دموکرات به شبکه ZDF گفت، حالا که گفت وگوها برای تشکیل ائتلاف سه جانبه "جاماییکا" شکست خورده، هیچ کس نباید از حزب او انتظار داشته باشد که فورا با پیو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حزب سوسیال دموکرات آلمان برای تشکیل ائتلاف عجله نمی کند

حزب سوسیال دموکرات آلمان برای تشکیل ائتلاف عجله نمی کند