مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 11 آذر 1396 ساعت 12:452017-12-02اقتصادي

گزارشی از روابط ارزی و بین الملل بانک ها/ایجاد 804 رابطه کارگزاری


با اجرایی شدن برجام و ایجاد تحول و توسعه روابط بین المللی بانک ها، بیش از 804 رابطه کارگزاری با 286 بانک خارجی برقرار شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، در سال های تحریم ایران و به ویژه اوج گرفتن آن در پایان دهه 1380 روابط بانک های ایرانی در حوزه بین الملل به طور قابل توجهی تحت تاثیر قرار گرفته و به گونه ای قطع شد.

در این بین عدم برقراری روابط کارگزاری و به دنبال آن ایجاد موانع در مبادلات ارزی و بانکی و از سوی دیگر عدم امکان گشایش ال سی از جمله مواردی بود که در نتیجه تحریم شبکه بانکی به آن تحمیل شد که خود موجبات ایجاد هزینه هایی برای بانک ها و فعالان اقتصادی و در اهم آن نداشتن دسترسی به منابع ارزی بود.

با اجرایی شدن برجام در پایان سال 1394 که لغو تحریم های بانکی را نیز به همراه داشت، به مرور شرایط بهبود یافته و بانک ها وارد مذاکره و برقراری ارتباط با بانک های جهانی شدند.

هر چند که همچنان موانعی برای برقراری ارتباط با بانک های بزرگ وجود دارد و بر اساس اعلام مقامات ارشد بانک مرکزی انتظارات به طور کامل برآورده نشده، ولی شرایط نسبت به گذشته بهبود مناسبی دارد.

بر اساس آخرین آمار دریافتی ایسنا، تاکنون در فاصله اجرایی شدن برجام تا پایان مهرماه امسال بر اساس تحولات و تعدیلاتی که در روابط بین الملل شکل گرفته حدود 804 رابطه کارگزاری با 286 بانک خارجی ب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گزارشی از روابط ارزی و بین الملل بانک ها/ایجاد 804 رابطه کارگزاری

گزارشی از روابط ارزی و بین الملل بانک ها/ایجاد 804 رابطه کارگزاری