مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 12 آذر 1396 ساعت 08:552017-12-03سياسي

کاهش تولد ها پس از 15 سال افزایش مستمر


84 از 100 تعداد رای دهندگان 147 رییس کمیته پایش سیاست های جمعیتی شورای عالی انقلاب فرهنگی درگزارشی به تشریح علل کاهش تعداد تولدها در چند سال اخیر پرداخت.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازفارس، در حالی که با گذشت شش سال از نخستین تذکرات رهبر معظم انقلاب، مجلس شورای اسلامی و دولت، کار خاصی برای بهبود وضعیت جمعیت کشور انجام نداده اند، آمارها نشان می دهد که تعداد تولدها در کشور روند کاهشی پیدا کرده است؛ امری ناگوار که به بحرانی تر شدن وضع جمعیتی کشور خواهد انجامید.

در همین زمینه محمدجواد محمودی - رییس کمیته پایش سیاست های جمعیتی شورای عالی انقلاب فرهنگی- اظهار می دارد: انتظار می رود که اگر اقدامات تسهیل گر فرزندآوری به صورت جدی در دستور کار قرار نگیرد، در آینده تعداد تولدها کمتر از سال های پیش شود و نرخ باروری و به تبع آن نرخ رشد جمعیت کاهشی شود، چنان که مرکز آمار نیز مکرر این پیش بینی را مطرح کرده است، بررسی ها نشان می دهد: تا سال 1394 تعداد تولد ها روند افزایشی داشته و در سال 1395 این روند افزایشی پس از 15 سال متوقف شده و تعداد موالید نسبت به سال قبل از آن، 42506 مورد کمتر شده است.

نگاهی به ستون درصد تغییرات نشان می دهد که از سال 1390 تا سال 1393 درصد تغییرات افزایشی بوده و بعد از آن روند کاهشی درصد تغییرات آغاز شده است و به سرعت در سال 1395 با رشد منفی تعداد تولدها م


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کاهش تولد ها پس از 15 سال افزایش مستمر

کاهش تولد ها پس از 15 سال افزایش مستمر