مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 13 آذر 1396 ساعت 11:052017-12-04سياسي

آمارهایی جالب از « دروغگویی » کودکان و دلایل آن


یک روان شناس کودک ضمن تشریح علل دروغگویی کودکان، گفت: تحقیقات نشان می دهد حدود 96٪ کودکان در سنین حدود 6-4 سال دروغ می­ گویند؛ معمولاً در حدود 4 سالگی این دروغگویی 2 ساعت یکبار اتفاق می افتد و از 6 سالگی به 1 ساعت یکبار می­ رسد.

- گوهریسنا انزانی در گفت وگو با ایسنا، در پاسخ به این سوال که آیا کودکان واقعاً دروغ می­ گویند؟ توضیح داد: پیاژه، روانشناس سوییسی معتقد است کودک درکی از مفهوم دروغ به عنوان عبارت فریب دهنده و به منظور گمراه کردن دیگران ندارد.

همچنین کودک تمام اشتباهات را دروغ قلمداد کرده و تشخیص نمی­ دهد که گفته یک شخص به دلیل عدم آگاهی از واقعیت، دروغ نیست و فقط اشتباه است.

این روانشناس معتقد است کودک بین 7-5 سالگی تفاوت بین عمل عمدی و اشتباه غیرعمدی را درک می ­کند، اما قادر به تمایز بین این دو نیست و هر دو را دروغ می ­داند.

کودک از حدود 7سالگی کم کم اشتباه غیرعمد را از دروغ تشخیص می ­دهد ولی طبق مراحل رشدی در حدود 11-10 سالگی دروغ را چیزی می­ داند که حقیقت ندارد.

رییس کلنیک تنفس دوباره با بیان اینکه کودکان تا حدود 6 سالگی درک انتزاعی ندارند و فقط 18٪ کودکان 6 ساله تفاوت بین داستان­های واقعی و تخیلی را درک می کنند، افزود: کودکان از حدود 10سالگی می­ توانند فرق بین دروغ و راست را متوجه شوند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آمارهایی جالب از « دروغگویی » کودکان و دلایل آن

آمارهایی جالب از « دروغگویی » کودکان و دلایل آن