مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 18 آذر 1396 ساعت 09:102017-12-09بين الملل

آیا یکی از طولانی ترین اختلافات حقوقی ایران و انگلیس حل می شود؟


بوریس جانسون سیاستمدار محافظه کار بریتانیایی امروز(شنبه) در راس هیاتی برای مذاکره با مسئولان کشورمان به تهران سفر خواهد کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، رایزنی در خصوص تحولات بین المللی ، تعاملات دو جانبه به ویژه روابط مالی و بانکی از جمله مهمترین محورهای مذاکراتی دوطرف خواهد بود، چرا که باوجود توافق انجام شده بین ایران و 1+5 بانک های بزرگ بریتانیا به واسطه ترس از تحریم های احتمالی آمریکا برای همکاری با تهران وارد میدان تعاملات اقتصادی با کشورمان نمی شوند.

چندماه پیش هم زمان با مطرح شدن سفر وزیر خارجه بریتانیا ، بحث پرداخت مطالبه 450 میلیون پوندی انگلستان به ایران از سوی رسانه های دو کشور مطرح و مورد تایید مسئولان دو کشور قرار گرفت.

در سال های 1974 و 1976 حکومت محمد رضا شاه پهلوی با شرکت تسلیحاتی خدمات بین الملل نظامی (IMS ) انگلیس که به وزارت دفاع بریتانیا وابسته است ، دو قرارداد امضا می کند که براساس یکی از این قراردادها بریتانیا متعهد می شود 1500 تانک چیفتن را به ارتش ایران تحویل دهد.

تا سال پیروزی انقلاب حدود 185 تانک را به ایران تحویل می دهند؛ اما بعد از انقلاب اسلامی انگلستان به عمده تعهدات خود پایبند نمانده و 1315 تانک باقی مانده ، به دست ایران نمی رسد و بر اساس برخی اخبار منتشر شده این تانک ها به صدام حسین فروخته می شوند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آیا یکی از طولانی ترین اختلافات حقوقی ایران و انگلیس حل می شود؟

آیا یکی از طولانی ترین اختلافات حقوقی ایران و انگلیس حل می شود؟