مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 19 آذر 1396 ساعت 15:352017-12-10بين الملل

راکتور 54 ساله اسراییل یک خطر به لحاظ ایمنی هسته ای


شبکه الجزیره در گزارشی راکتور هسته ای 54 ساله دیمونا در اراضی اشغالی را یک خطر برای ایمنی هسته ای توصیف کرد؛ رژیم صهیونیستی قصد دارد این راکتور را تا هر زمان که ممکن باشد، - فعال نگه دارد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، مرکز تحقیقات هسته ای "نقب" یک تاسیسات هسته ای متعلق به رژیم صهیونیستی است، در صحرای نقب و در فاصله 13 کیلومتری جنوب شرق شهر دیمونا واقع شده است.

راکتور 54 ساله این تاسیسات که کار خود را در سال 1963 آغاز کرد، یکی از محافظت شده ترین تاسیسات مخفی رژیم صهیونیستی است اما به دلیل گذشت بیش از نیم قرن از فعالیت آن به شدت مورد توجه کارشناسان هسته ای برای پایان دادن به عمر آن قرار دارد.

راکتور دیمونا اواخر دهه 1950 از سوی فرانسه برای رژیم صهیونیستی ساخته شد و مدل آن به گونه ای است که نباید بیش از 40 سال فعالیت کند.

دو راکتور فرانسوی با همین مدل که تقریبا هم زمان با راکتور دیمونا ساخته شدند، سال 1980 تعطیل شد.

قدیمی ترین راکتور فرانسه در سال 1977 فعال شده است.

در آمریکا نیز یک راکتور کوچک در ایالت تگزاس وجود دارد که شروع فعالیتش به سال 1969 بازمی گردد و قرار است در 2019 متوقف شود.

ادامه فعالیت و ایمنی راکتور دیمونا یک مساله پردردسر و مشکل آفرین محسوب می شود، چراکه رژیم صهیونیستی به لحاظ دیپلماتیک یا مالی امکان ساخت یک راکتور جدید برای جایگزین کرد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

راکتور 54 ساله اسراییل یک خطر به لحاظ ایمنی هسته ای

راکتور 54 ساله اسراییل یک خطر به لحاظ ایمنی هسته ای