مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 20 آذر 1396 ساعت 10:162017-12-11سياسي

همکاری های دوجانبه و منطقه ای محور رایزنی وزیر خارجه ترکمنستان و اشرف غنی


وزیر امور خارجه ترکمنستان که در رأس یک هیأت عالی رتبه سیاسی به کابل سفر کرده با رییس جمهور و وزیر خارجه افغانستان دیدار و گفت وگو کرد.

- وزیر امور خارجه با اشرف غنی رییس جمهور افغانستان دیدار و طیف وسیعی از مسائل در ارتباط با روابط و همکاری های دوجانبه و منطقه ای بین عشق آباد و کابل را مورد بحث و تبادل نظر قرار دادند.

وزیر امور خارجه ترکمنستان در این دیدار گفت: امضای قرارداد احداث راه لاجورد گامی مهم و قابل ملاحظه است و عشق آباد آماده همکاری های بیشتر در زمینه پروژه های منطقه ای است.

اشرف غنی نیز در این دیدار گفت: ما در آینده نزدیک چشم به راه رییس جمهور ترکمنستان برای افتتاح پروژه تاپی در افغانستان هستیم.

علاوه بر این وزیر امور خارجه ترکمنستان در کابل عصر دیروز با صلاح الدین ربانی وزیر امور خارجه افغانستان نیز به صورت جداگانه دیدار کرد.

در این ملاقات 2 طرف از برگزاری کنفرانس ریکا اظهار رضایت کرده و امضای موافقت نامه پنج جانبه راه لاجورد را از دستاوردهای عملی این کنفرانس خواندند.

همچنین طرفین درباره آمادگی ها برای افتتاح پروژه های بزرگ مشترک، از جمله آغاز کار پروژه تاپی در خاک افغانستان و تمدید خط فیبر نوری از ترکمنستان که قرار است در سال آینده میلادی صورت گیرد، بحث و تبادل نظر کردند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

همکاری های دوجانبه و منطقه ای محور رایزنی وزیر خارجه ترکمنستان و اشرف غنی

همکاری های دوجانبه و منطقه ای محور رایزنی وزیر خارجه ترکمنستان و اشرف غنی