مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 24 آذر 1396 ساعت 18:502017-12-15بين الملل

افشاگری موسسه آمریکایی علیه ولیعهد سعودی


موسسه واشنگتن در گزارشی با عنوان "تعامل عربستان در سیاست خارجی با موضوع قدس" ضمن ابراز تعجب از اینکه ریاض این مساله مهم را نادیده می گیرد و قدس از موضوعات مشترک دیدارهای مقامات عربستانی وآمریکایی نیست، - اعلام کرد که محمد بن سلمان ولیعهد سعودی اهتمامی به قدس ندارد.

رابرت ساتلوف مدیر اجرایی موسسه واشنگتن، در گزارشی اعلام کرده است که قبل از صدور بیانیه ترامپ مبنی بر شناسایی قدس به عنوان پایتخت اسراییل، در ریاض بوده و آنها پنج ساعت را در دیدارهای خود با سه وزیر عربستانی مختلف گذراندند و همه چیز اعم از بحران یمن، قطر و لبنان تا چشم انداز 2030 و آرزوهای عربستان را بررسی کردند اما به موضوع قدس نپرداختند.

ساتلوف افزود: کار به یوسف بن احمد العثیمین دبیر کل سازمان همکاری اسلامی که نسبت به نقش خود درباره دفاع از مسجد الاقصی و قدس سکوت اختیار کرده بود، کشید، آنچه موجب تعجب من شد این است که رییس این سازمان حامل پیام بسیار متفاوتی بود که کلمه قدس ابدا به لب های وی نیامد.

ساتلوف گفت که العثیمین از رابطه دوستانه خود با خاخام های اروپا وآمریکا و سفر اخیر خود برای بازدید از کلیسایی در پاریس و گفت وگو میان ادیان با افتخار یاد کرد.

مدیر اجرایی موسسه واشنگتن تصریح کرد: مشخص نیست که قدس به عنوان یکی از موضوعات مشترک در دیدار های رسمی مقام


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افشاگری موسسه آمریکایی علیه ولیعهد سعودی

افشاگری موسسه آمریکایی علیه ولیعهد سعودی