مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 28 آذر 1396 ساعت 12:252017-12-19اقتصادي

کاهش سرانه منابع آب تجدیدپذیر در ایران


معاون بهره برداری شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور گفت: سرانه منابع آب تجدیدپذیر ایران در سال 1300 به ازای هرنفر معادل 13 هزار مترمکعب بود.

این درحالی است که در سال آبی 96-95 این عدد به 1400 مترمکعب کاهش یافته است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، شاهین پاکروح امروز در نخستین همایش ملی مدیریت مصرف و هدررفت آب با بیان اینکه شرایط منابع آبی در کشور معقول نیست، اظهار کرد: بیش از 80 درصد منابع در اختیار در داخل کشور استفاده می شود که اگر با همین روش پیش برویم، بحران آب بسیار جدی تر خواهد شد.

وی ادامه داد: علی رغم اینکه در زمینه سرانه منابع آب، کمترین میزان را به نسبت کشورهای دیگر داریم، سرانه مصرف آب نیز غیرمنطقی است به طوری که ایران 160-150 لیتر به ازای هر نفر در شبانه روز سرانه مصرف دارد و باید گفت که اگر با این روند ادامه دهیم، با چالش های اساسی مواجه خواهیم شد.

به گفته وی، امروزه بسیاری از منابع آبی کشور در معرض تنش های کمی و کیفی قرار گرفته و متاسفانه توجه ما به موضوعاتی که مصرف را مدیریت می کنند و موجب عدم گسترش مشکلات کیفی می شود، نیست.

به همین دلیل مجبور به پرداخت هزینه های گزاف برای دور زدن مشکلات هستیم.

وی با اشاره به مشکلات وزارت نیرو در دو بخش کمبود منابع آب و کمبود منابع مالی اظهار کرد: در حوزه مدیریت بحران لازم است که نگرش ها از مدیریت تامین به مدی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کاهش سرانه منابع آب تجدیدپذیر در ایران

کاهش سرانه منابع آب تجدیدپذیر در ایران