مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 4 دی 1396 ساعت 10:202017-12-25اقتصادي

دهکده گیاهان دارویی، درمانی برای ناکارآمدی طرح های پژوهشی خراسان جنوبی


مصرف گیاهان دارویی در ایران سابقه ای بیش از 5000 سال دارد که توجه دانشمندان بزرگ ایران چون ابوریحان بیرونی، ابوعلی سینا و زکریای رازی، گواهی بر پیشینه طولانی مصرف گونه های گیاهان دارویی است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، خراسان جنوبی یکی از قطب های تولید گیاهان دارویی کشور است که محصولات آن به علت شرایط جوی و کویری از کیفیت ممتازتری نسبت به دیگر مناطق برخوردار است.

در خراسان جنوبی استفاده از گیاهان دارویی در طب سنتی رواج داشته و با فرهنگ مردم عجین بوده و تهیه عرقیات از گیاهان دارویی مرسوم است.

تنوع زیاد گونه های گیاهی ناشی از شرایط مناسب اقلیمی منطقه است و خانواده های زیادی از جمع آوری و فروش آن می توانند درآمدی داشته باشند.

گیاهان دارویی با مزیت های بسیار عالی در صورت توجه می تواند در رونق اقتصادی منطقه مفید واقع شود.

خراسان جنوبی استانی منحصربه فرد در زمینه گیاهان دارویی است و با توجه به ظرفیت های استان در این زمینه، احداث دهکده گیاهان دارویی جهاد دانشگاهی می تواند یک مزیت استانی و الگو و مدلی برای معرفی توانمندی های استان باشد.

دهکده گیاهان دارویی قدمی موثر در شکوفایی پتانسیل های خراسان جنوبی محسن پویان ، مدیر پروژه دهکده گیاهان دارویی جهادانشگاهی خراسان جنوبی به ایسنا گفت: دهکده گیاهان دارویی جهاد دانشگاهی خراسان جنوبی مجم


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دهکده گیاهان دارویی، درمانی برای ناکارآمدی طرح های پژوهشی خراسان جنوبی

دهکده گیاهان دارویی، درمانی برای ناکارآمدی طرح های پژوهشی خراسان جنوبی