مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 4 دی 1396 ساعت 12:052017-12-25بين الملل

مقابله با حزب الله و ایران واقعیت پشت پرده استعفای عجیب حریری در عربستان


روزنامه نیویورک تایمز در گزارشی با پرداختن به ماجرای پشت پرده استعفای نخست وزیر لبنان نوشت: استعفای عجیب حریری بخشی از تلاش جاه طلبانه ولیعهد سعودی برای تکان دادن ساختار قدرت در منطقه و مقابله با رقیب عربستان، - یعنی ایران بود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نوشته روزنامه نیویورک تایمز، سعد الحریری نخست وزیر لبنان که متعهد قدیمی سعودی ها به شمار می آید، ماه گذشته با تصور اینکه قرار است با محمد بن سلمان ولیعهد عربستان در صحرا اردو بزند به ریاض سفر کرد اما در ازاء، از تلفن شخصی اش محروم و از محافظانش جدا شد و از سوی مقامات سعودی مورد اهانت قرار گرفت.

وی سپس یک متن استعفا دریافت کرد و مجبور شد آن را در یک شبکه تلویزیونی سعودی قرائت کند.

به نظر می آید که این دلیل واقعی فراخوانده شدن سعد الحریری به ریاض پایتخت عربستان بود: استعفا تحت فشار سعودی ها و سرزنش کردن ایران برای وضعیت منطقه، به گونه ای که یک کارمند به نظر می آمد تا رهبر یک کشور مستقل.

حریری حتی پیش از قرائت استعفانامه اش اجازه نیافت به خانه ای که در عربستان دارد، برود و مجبور شد از نگهبانان بخواهد برایش از خانه کت و شلوار بیاورند.

این ماجرا عجیب و غریب تنها فصلی از داستان ولیعهد جوان و جاه طلب سعودی بود که به وضوح مصمم به تکان دادن ساختار قدرت نه تنها در کشورش، بلکه در کل منطقه بو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مقابله با حزب الله و ایران واقعیت پشت پرده استعفای عجیب حریری در عربستان

مقابله با حزب الله و ایران واقعیت پشت پرده استعفای عجیب حریری در عربستان