مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 6 دی 1396 ساعت 12:012017-12-27اقتصادي

40 درصد از اقتصاد کشور در دفتر اسناد رسمی رقم می خورد


رییس کانون سردفتران و دفتریاران گفت: تقاضا داریم که روز 6 دی در تقویم رسمی کشور به نام روز اسناد ثبت شود چراکه 40 درصد از اقتصاد کشور در دفتر اسناد رسمی رقم می خورد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس" از قم، محمدرضا دشتی اردکانی در پنجمین همایش تکریم جایگاه نهاد سردفتری اسناد رسمی استان قم که شب گذشته در تالار شهر برگزار شد ، با اشاره شاخص فضای کسب و کار اظهار کرد: براساس شاخص های فضای کسب و کار، کشور ایران در سال 2017 در میان 190 کشور در رتبه 120 قرار دارد و این رتبه زیبنده و مناسب جمهوری اسلامی ایران نیست.

وی افزود: کشور گرجستان هفتمین کشور در شاخص کسب و کار است؛ گرجستان کشوری است که بیش از 95 درصد مردم آن مسیحی هستند.

رییس کانون سردفتران و دفتریاران با بیان اینکه یکی از شاخص های فضای کسب و کار ثبت اسناد رسمی است خاطرنشان کرد: در کشور گرجستان همه خدمات در عرض 5 تا 15 دقیقه ارائه می شود به طور مثال تعویض کارت ملی و شناسنامه در این کشور کمتر از 10 دقیقه زمان می برد در حالی که در کشور ایران فرایند پیچیده ای برای این خدمات باید طی شود.

وی ادامه داد: براساس تحقیق پژوهشی که در سال 1384 انجام شد مشخص شد که مردم برای برخی سند ها باید بیش از 3 ماه پیگیری کنند و این مدت زمان اصلا مناسب نیست و موجب بروز مشکلات زیادی می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

40 درصد از اقتصاد کشور در دفتر اسناد رسمی رقم می خورد

40 درصد از اقتصاد کشور در دفتر اسناد رسمی رقم می خورد