مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 9 دی 1396 ساعت 13:252017-12-30اقتصادي

ریزش 8000 میلیاردی سپرده گذاری بعد از کاهش نرخ سود


با وجود اینکه در آستانه کاهش نرخ سود بانکی در شهریور ماه بانک ها دست به انتقال سپرده های کوتاه مدت به بلندمدت برای ماندگاری سپرده ها زدند، اما باز هم بعد از این تغییر از میزان رشد سپرده های مدت دار بانکی کاسته شده است، - به طوری که بعد از کاهش نرخ سود رشد سپرده گذاری مدت دار تا 8000 میلیارد تومان کاهش دارد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، در شهریورماه سال جاری بانک ها مکلف شدند تا سود سپرده را به طور یکدست برای سرمایه گذاری مدت دار به 15 درصد کاهش دهند و برای کوتاه مدت حداکثر 10 درصد تعین کنند.

تا پیش از این با وجود این که در سال گذشته این دو نرخ در شورای پول و اعتبار تصویب و بانک ها ملزم به اجرا بودند، انحرافاتی داشته و اغلب سودهای سپرده های کوتاه مدت با نرخ های بالا و گاها تا 23 درصد برای روزشمار تعیین می شد.

البته سپرده های مدت دار هم دست کمی نداشت و اغلب نرخ به بیش از 18 تا 20 درصد می رسید.

بر این اساس با توجه به این که با دستورالعمل هشت بندی بانک مرکزی بانک ها باید از 11 شهریورماه نرخ سود را به طور یکدست کاهش داده و حساب های جدید را براساس بخشنامه باز می کردند، جریانی اتفاق افتاد که موجب انتقال حساب های کوتاه مدت به بلندمدت شد.

بانک مرکزی حدود 10 روز قبل از اجرایی شدن بخشنامه آن را اعلام کرد و مردم در جریان تغییرات پیش رو قرار گرفتند، در این فاصله با


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ریزش 8000 میلیاردی سپرده گذاری بعد از کاهش نرخ سود

ریزش 8000 میلیاردی سپرده گذاری بعد از کاهش نرخ سود