مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 11 دی 1396 ساعت 14:552018-01-01پزشكي

غنی ترین مواد غذایی در سفره صبحانه


توت خشک، خرمای خشک زاهدی، کشمش یا مویز از جایگزین های با ارزش قند صبحانه و شیره میوه ها و عسل های طبیعی کم گلوکز مناسب تر و مغذی تر از شکرند.

- اغلب متخصصان و کارشناسان علوم غذایی اتفاق نظر دارند که صبحانه از مهم ترین وعده های غذایی است که در صورت حذف یا بی کیفیت بودن ترکیبات آن می تواند بر سلامت افراد، اثرات نامطلوب بگذارد.

در این باره با مسعود فیروزکوهی، کارشناس گروه تغذیه معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان به گفت وگو نشستیم تا به پاسخ پرسش هایمان برسیم.

دلیل گرسنگی پس از صرف صبحانه چیست؟ تعداد زیادی از افراد، پس از صرف صبحانه دچار گرسنگی زودهنگام می شوند و اشتها و ولع بیشتری به خوردن ناهار پیدا می کنند، اما همین افراد با حذف وعده صبحانه دیرتر گرسنه می شوند و گاه تا هنگام عصر، اشتهایی به خوردن ندارند.

فیروزکوهی می گوید، مصرف زیاد مواد شیرین در این وعده مثل انواع مربا، قند، شکر، چای شیرین و نان فاقد سبوس بعد از حدود نیم ساعت به دلیل ترشح انسولین و کاهش قند خون در مصرف کننده حالت گرسنگی ایجاد می کند.

به این دلیل توصیه می شود، در این وعده بیشتر از مواد پروتیینی و فیبری استفاده شود و همراه با مواد شیرین، یک ماده پروتیینی نظیر شیر، تخم مرغ و پنیر مصرف شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

غنی ترین مواد غذایی در سفره صبحانه

غنی ترین مواد غذایی در سفره صبحانه