مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 13 دی 1396 ساعت 14:212018-01-03سياسي

مطهری: ایرانی بودن ما چیزی نیست که مقابل اسلامی بودن ما قرار گرفته باشد


نایب رییس مجلس با تاکید بر اینکه ایرانی بودن ما چیزی نیست که مقابل اسلامی بودن ما قرار گرفته باشد، تصریح کرد: یکی از شعارهای حرکت های اعتراضی اخیر استقلال، - آزادی، جمهوری ایرانی بود.

باید از شعاردهندگان پرسید جمهوری ایرانی چیست؟ به گزارش سایت قطره و به نقل ازحوزه پارلمانی خبرگزاری فارس"، علی مطهری نایب رییس مجلس شورای اسلامی یادداشتی منتشر کرد که متن آن به شرح زیر است: یکی از شعارهای حرکت های اعتراضی اخیر استقلال، آزادی، جمهوری ایرانی بود.

باید از شعاردهندگان پرسید جمهوری ایرانی چیست؟ وقتی اکثریت قریب به اتفاق مردم ایران مسلمان هستند طبعاً جمهوری ایرانی همان جمهوری اسلامی خواهد بود.

ایرانی بودن ما چیزی نیست که در مقابل اسلامی بودن ما قرار گرفته باشد.

اصولاً یکی از مقومات ملیت مردم یک جامعه مذهب آنهاست.

بنابراین اسلام یکی از مقومات ملیت ایرانی ماست نه چیزی در مقابل ملیت ما؛ مگر این که ایران را ایران قبل از اسلام در نظر بگیریم و مقصودمان از جمهوری ایرانی حکومتی مانند حکومت ساسانی باشد با قید جمهوریت، یعنی یک حکومت فاسد طبقاتی که مثلا فرزند کفشگر باید کفشگر می شد و حق نداشت شغل دیگری داشته باشد و پادشاه آن خسروپرویز در حرمسرای خود سه هزار زن را اسیر کرده بود و اگر می شنید زن زیبایی در گوشه ای از ایران وجود دارد او را هم می افزود، یا پا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مطهری: ایرانی بودن ما چیزی نیست که مقابل اسلامی بودن ما قرار گرفته باشد

مطهری: ایرانی بودن ما چیزی نیست که مقابل اسلامی بودن ما قرار گرفته باشد