مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 18 دی 1396 ساعت 12:212018-01-08پزشكي

اهدای اعضای یک چهارم از بیماران مرگ مغزی به بیماران نیازمند


مدیرعامل انجمن اهدای عضو ایرانیان گفت: سالانه بین پنج تا هشت هزار نفر در ایران به دلیل مرگ مغزی فوت می کنند که حدود یک چهارم از اعضای این افراد به بیماران نیازمند پیوند زده می شود.

- کتایون نجفی زاده شامگاه یک شنبه در گفت وگو با خبرنگار فارس در شهرستان دشتستان و در حاشیه برگزاری جشن نفس در برازجان اظهار داشت: سالانه بین پنج تا هشت هزار نفر در ایران به دلیل مرگ مغزی، فوت می کنند که حدود یک چهارم از اعضای این افراد به بیماران نیازمند پیوند زده می شود.

وی با اعلام اینکه هر عضو بیمار مرگ مغزی می تواند جان انسانی را نجات دهد، افزود: از آنجا که هر فردی که مرگ مغزی شده، دارای اعضایی است که می تواند حتی تا هشت نفر را از مرگ نجات دهد، لزوم فرهنگ سازی بیشتر برای اهدای اعضای ضروری است.

مدیرعامل انجمن اهدای عضو ایرانیان تصریح کرد: اگر چه نظام درمانی کشور در حوزه سلامت افراد نقش دارد اما به تنهایی قادر به فرهنگ سازی در زمینه اهدای اعضاء نیست بلکه رسانه ها، روحانیت، افراد سرشناس، هنرمندان، ورزشکاران و کسانی که دارای تریبون هستند می توانند در این زمینه نقش های اساسی داشته باشند.

وی بیان کرد: وقتی آمارها ملاحظه می شود که در کشور قریب به 40 هزار نفر نیازمند دریافت عضو وجود دارد در حالی که سالانه بین پنج هزار تا هشت هزار نفر به دلیل مرگ مغزی م


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اهدای اعضای یک چهارم از بیماران مرگ مغزی به بیماران نیازمند

اهدای اعضای یک چهارم از بیماران مرگ مغزی به بیماران نیازمند