مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 18 دی 1396 ساعت 19:212018-01-08اجتماعي

واژه های تخصصی آموزش و پرورش/86 نظام «دوری» چیست؟


نظام «دوری» عمل یا فرآیند تدریس یک معلم در یک پایه تحصیلی در دوره ابتدایی و همراهی او با یک گروه از دانش آموزان همان پایه، در چند پایه تحصیلی بالاتر است.

- نظام دوری عمل یا فرآیند تدریس یک معلم در یک پایه تحصیلی در دوره ابتدایی و همراهی او با یک گروه از دانش آموزان همان پایه، در چند پایه تحصیلی بالاتر است.

 در واژه شناسی (ترمینولوژی) آموزش و پرورش در تعریف عبارت نظام برنامه درسی یکپارچه/Integrated Education System: ترکیب و در هم آمیختن موضوعات متعدّد درسی یا حوزه های مختلف محتوایی برای ایجاد یادگیری مداوم که منجر به رشد قابلیّت های مورد نیاز شهروندی در طول زندگی فرد می‎شود.

این فعالیت در نظام های آموزش سنّتی، به طور جداگانه و مجزّا از هم، در برنامه درسی مدارس گنجانده شده است.

نظام برنامه ریزی غیر متمرکز/Decentralized Planning System: نظامی که در آن تصمیم گیری ها در استان ها انجام می‎شود و مرکز فقط مسئولیت سیاست گذاری ها و تصمیم های کلان و نظارت بر روند اجرا را به عهده دارد.

نظام برنامه ریزی متمرکز/Centralized Planning System: نظامی که در آن همه سیاست گذاری ها و تصمیم گیری ها در مرکز یا ستاد انجام و برای اجرا به استان ها ابلاغ می‎شود.

نظام بودجه ریزی/Planning-Programming-Budgeting System: فرآیند شناسایی هدف های اصلی سازمان، تدوین اهداف جزیی و عملیاتی، برآورد هزینه ها و منا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

واژه های تخصصی آموزش و پرورش/86 نظام «دوری» چیست؟

واژه های تخصصی آموزش و پرورش/86 نظام «دوری» چیست؟