مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 19 دی 1396 ساعت 13:452018-01-09سياسي

سریع القلم: چرا این قدر ناپایدار هستیم؟


چرا تاریخ ما تکه تکه است؟ چرا در هر دوره، سیاست ها و اندیشه هایی در تناقض کامل با دوره قبل دیده می شود؟ چرا امتداد نداریم؟ چرا منحنی رفتاری ما در این حدّ، - فراز و نشیب دارد؟ به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، دکتر محمود سریع القلم در سایت شخصی اش نوشت: پاراگراف زیر، دریایی از مطلب دارد: نصرت الله معینیان، رییس دفتر مخصوص شاهنشاهی… مردی رازدار و متواضع بود.

هیچکس حتی دشمنان دربار و مخالفان شاه در ذکاوت، دقت و به خصوص صحت عمل وی تردیدی ابراز نمی داشتند… در پایان رژیم، قطعاً با اجازه یا تأیید شاه، تمام بایگانی دفتر مخصوص شاهنشاهی را که مشتمل بر همه اسناد پنجاه ساله دوران پهلوی بود با دو هواپیمای نظامی به خارج از ایران منتقل کرد که اکنون قاعدتاً باید در صندوق های بانک یا بانک­ هایی باشد و مسلماً منبع بی نظیر و بدیلی برای مطالعه تاریخ این دوران خواهد بود.

(منبع: هوشنگ نهاوندی و ایو بوماتی، محمدرضا پهلوی: آخرین شاهنشاه ایران.

پاریس: نشر Perrin، 2013٫ ترجمه فارسی 2014، صص 459-458).

طی تحقیقات برای تدوین کتابِ در حال اتمام خود، اقتدارگرایی ایرانی در عهد پهلوی، به امثال این نقل قول و نقل قول هایی مشابه بسیار برخورد کرده ام.

از منظر یک دانشجوی علوم انسانی، این سؤال به کرّات مطرح می شود: چرا تاریخ ما تکه تکه است؟ چرا در هر دوره، سیاست ها و اندیشه ها


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سریع القلم: چرا این قدر ناپایدار هستیم؟

سریع القلم: چرا این قدر ناپایدار هستیم؟